S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

Úvod » DRL denní svícení LED » Světla pro automatické denní svícení s optickou trubicí, homologace


        

Světla pro automatické denní svícení s optickou trubicí, homologace

Skladem

 

Číslo produktu: DRLOT160
Běžná cena 1 990 Kč
Vaše cena bez DPH : 1 434 Kč
Vaše cena s DPH (21 %):
1 735 Kč

do košíku:
  ks  

Specifikace:

DRL světla pro denní svícení s plošným svícením

Univerzální LED světla pro denní svícení s technologií optického světlovodu.

 

Technicke parametry

- homologace ECE R87/R7/R10 - E4-17084

- napájecí napětí 12 V

- 1x 3 W LED na světlo

- pozor světla jsou zapojena do serie a tak při zapojení jednoho světla nesvítí. Nelze zapnout na 12 V bez jednotky

- řídící jednotka je součástí balení

- rozměry: 160 x 20 x 35 mm

 

Přednosti

- modul pro automatické rozsvícení při zapnutí klíčku a vypnutí po rozsvícení světel

- cca 10x nižší příkon oproti klasickým žárovkám, životnost je cca 10x delší

- excelentní design optiky pro zvýšení světelného výkonu

- optický světlovod (pouze pomocí 1 diody) zajišťuje homogenní osvětlení bez jednotlivých bodů

- nacvakávací držáky pro jednoduchou montáž

 

Použití světel pro denní svícení

V souvislosti s novými legislativními podmínkami upravujícími provoz motorových vozidel a nařizujícími celodenní svícení je velice aktuální náhradní osvětlení vozidel určené výhradně pro osvětlení ve dne za nesnížené viditelnosti. Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Světla pro denní svícení se vyznačují silně rozptýleným tokem světla, který netvoří kužel jako u běžných reflektorů. Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn". Hlavním přínosem těchto přídavných světel je úspora energie, neboť při jejich používání nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla vozidla. Úsporu přinese také prodloužení životnosti žárovek či výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné žárovky, ale jejich výměna je výrazně nákladnější. Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu.

 

Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení

- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel

- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla

- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)

- světla se musí rozsvítit automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí

- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout

NDM2ODEyOW